tisdag 10 februari 2009

vad ska jag göra?

nu har jag inte skrivit här på ett tag, men har inte haft så mycket att skriva om. allt flyter på som vanligt.. inatt snöade det ganska mycket, men höll ändå på att drutta på rumpan imorse när jag skulle fodra ponnysarna. tänkte inte på att blankisen faktiskt ligger kvar unden snön (a) snön har liksom inte fäst på isen, utan ligger bara som ett täcke. ridskola ikväll till kl 20.00, hoppas inte ponnysarna halkar, men dom har ju brodds så borde gå bra!

ryggen har väl blivit bättre, knarkar inte ipren längre iaf :p och jag kan ta mig upp ur sängen utan att det känns som att 100 knivar hackas i mig. nu är det endast när jag brottas med höbalarna som det känns, men det är smällar man får ta :) och i några dagar har det vart ganska kallt här, med bottenfrusna ishinkar, stelfruset hö som vägrar släppa från varann och sånt. blir lite tyngre då, men idag känns det lite varmare. var bara -5 i stallet idag, det går mot sooommaren! ;)

åh va jag längtar tills sommaren! är så trött på kyla, kallt och snö nu! kan man ändå inte åka bräda så är vintern meningslös! förutom julafton, då är det mys med snö :)

förövrigt har jag massa tankar som snurrar i mitt huvud. dags att börja tänka på framtiden och vad jag ska göra. i skbg finns det inte mycket för mig, det vet jag. men vart ska man ta vägen och vad ska man göra? så svårt :( vill inte bo för enskilt, som här uppe. det var jätteskönt första månaden, bara umgås med djuren och att kunna skritta ut på harry och låta tankarna härja fritt i huvudet. men efter ett tag så börjar man känna sig ganska ensam. har ju elin och dom andra såklart, så helt ensam är jag ju inte, men bor så långt från civilisationen och andra människor, bara skog och berg runt om en, blir väldigt jobbigt efter ett tag.
men därimot vill jag inte bo i en storstad heller! uschåfy. det är inte jag!
jag passar nog bäst i ett villaområde, med grannar och folk omkring mig och en stad några mil bort man kan åka till när man känner för det! hehe, typ färna! men där kan jag ju inte bo resten av mitt liv! och vad ska jag jobba med? lär ju utbilda mig till något, men vet ju inte vad jag vill bli! allt blir så svårt. när jag var liten så trodde jag att när man var 20 år, då skulle man ha man, barn, villa och volvo typ. det är ju helt sjukt..
och jag har ju inte ens nå drömjobb! jag vet inte vad jag vill bli! åååh.

jaja, nu ska vi väl gå ut och börja ta emot ungarna.
ciao

Inga kommentarer: